2011. augusztus 6., szombat

Gyakran ismételt kérdések: Az SZJG-ről és Leiner Lauráról

A ciceró könyvstúdió oldalán találtam, és ha nem olvastátok ott, mindenképp ajánlom mert vannak benne lényeges információk is :)
GYIK a Szent Johanna gimiről:

Honnan jött a Szent Johanna gimi ötlete?

- Szerettem volna egy ifjúsági naplóregényt írni, ami itt és most játszódik. Így jött az SzJG ötlete.

Hány részes lesz a sorozat?

- A sorozat 8 részes lesz. (A 4 gimnáziumi év 8 féléve)

A karakterek kitaláltak, vagy léteznek?

- A Szent Johanna gimi kitalált történet, kitalált karakterekkel, a valóságban sajnos nem léteznek a szereplők.

Mikor jelenik meg a következő rész?

- Megjelenéskor mindig elmondom, hogy mikorra várható a következő kötet, de akihez esetleg nem jutott el a hír, a Szent Johanna gimi Facebook oldalán (facebook.com/aszentjohannagimi) minden aktuális információ megtalálható.

A történet saját élmény?

- Nem, a történet fikció, nem saját élmény.

Létezik a Szent Johanna gimi?

- : ) Nem, ez egy kitalált iskola.

Miért francia tagozatos a suli?

- Úgy éreztem, hogy az angol túl snassz, szerettem volna különlegesebb nyelvet választani a történethez.

Lesz SzJG film?

- Még nem érkezett filmes megkeresés, de mindenképp átgondolnám, viszont csak akkor, ha már minden kötet megjelent. Szeretném megnyugtatni az olvasókat, hogy amennyiben készülne film a történetből, akkor én írnám a forgatókönyvet, valamint kikérnénk a rajongók véleményét a színészekkel kapcsolatban, mert elsősorban az érdekel, hogy akik szeretik ezt a könyvsorozatot, ne csalódjanak a filmben.

A közösségi portálokon lévő szereplők igaziak? Ha nem, kik csinálják őket?

- A Szent Johanna gimi szereplői nem igazi személyek. : ) A karakterek profiljait az olvasók készítették, ők írnak a nevükben, chatelnek és posztolnak bejegyzéseket. Fontosnak tartom elmondani, hogy sem a Ciceró Könyvstúdió, sem pedig én nem vállalunk felelősséget a karakterek által kiírt/megválaszolt üzenetekért. Örülök neki, hogy a karakterek „életre keltek”, azonban a történet alakulását természetesen nem ismerik.

Ki fognak derülni azok a dolgok, amikre nem kaptunk választ?

- Minden ki fog derülni a további kötetekben. : )

Szeretnék írni SzJG fanfictiont, publikálhatom?

- Nagyon örülünk neki, hogy a Szent Johanna gimi rengeteg olvasónak hozta meg a kedvét az íráshoz, azonban a könyvsorozatot (történetet, karaktereket) szerzői jogok védik, így azt tanácsolnánk, hogy ne tegyétek közzé az interneten, mert annak sajnos jogi következményei is lehetnek.


GYIK Leiner Lauráról:

Mindig is író szerettél volna lenni? Ha nem, akkor mi? Mióta írsz?

- Nem, 18 éves koromig nem tudtam, hogy író leszek, akkor írtam az első regényemet. Ez nem volt tudatos, egyszerűen csak jött, leültem, és írtam egy könyvet. : ) Ha nem regényeket írnék, akkor a filmes szakmában tudnám elképzelni magam, forgatókönyvíróként. Persze régen eszembe jutott, hogy esetleg zenész leszek, de tehetség híján megmaradtam „hallgatónak”. Szerintem így mindenki jobban járt.

Ki a kedvenc karaktered? Te kivel lennél jóban a szereplők közül? Kire hasonlítasz a legjobban?

- Minden karaktert nagyon szeretek, mindenkit másért, így nem tudnék kiemelni egy kedvencet. A szereplők közül szerintem Ricsivel lennék nagyon jóban, valamint Andrissal és Robival biztos, hogy igazán jól kijönnék. : ) Nem igazán hasonlítok egyik karakterre sem, néhány tulajdonság, illetve stílus egyezik, de nem magamról mintáztam a szereplőket.

Olvastad azokat a könyveket, amiket Reni? Egyezik az ízlésetek? Milyen könyveket szeretsz?

- Reni könyvei közül a legtöbbet olvastam, de nem igazán egyezik az ízlésünk. Hunter S. Thompson, Douglas Adams és Philip K. Dick műveit szeretem a legjobban, tőlük bármikor, bármit elolvasok/újraolvasok.

A könyvekben említett zenék közül mik a kedvenceid?

- A sorozatban sok zene van, a legtöbbet én is meghallgatom, de leginkább Ricsi zenei ízlése jellemző rám. (Zárójelben megjegyezném, hogy hatalmas Korn rajongó vagyok, és valami egészen érthetetlen okból kifolyólag közel állnak hozzám azok a zenék, amikben hörögnek. :D)

Hogyan adták ki a könyvedet?

- Amikor elkészültem a Szent Johanna gimi kéziratával, felkerestem a Ciceró Könyvstúdiót. Egy személyes találkozás után Till Katalin főszerkesztő elolvasta az első részt, és úgy döntött, szeretné, ha a sorozat a Ciceró Könyvstúdiónál jelenne meg.

Melyik részt írod?

- Ezt nem szoktam elárulni, mert a saját tempóm és a kiadás nagyon eltérő. Gyorsan írok. : )

Hogyan telik egy napod? Szabadidődben mit csinálsz? Mi a hobbid? Sportolsz valamit?

- A napjaim leginkább írással telnek, így nincs sok szabadidőm. Ami van, azt filmnézéssel és netezéssel töltöm. Hobbimnak is csak az írást, és a filmeket tudom említeni, továbbá a DVD vásárlást (mániákus DVD gyűjtő vagyok). Nem sportolok, de szívesen nézek sportközvetítéseket a tévében, ez egy kevésbé megerőltető formája az egészséges életnek. :D

Mit tanácsolnál kezdő íróknak? Elolvasol kéziratot, ha megkérnek rá?

- Kezdő íróknak azt tanácsolom, hogy szeressenek írni, legyenek kitartóak, higgyenek a történetükben, és mindenképp fejezzék be, mert félkész történettel sajnos nem nagyon lehet mit kezdeni. Nem, nem szoktam elolvasni kéziratokat, egyrészt, mert nincs időm rá, másrészt pedig, én olvasóként olvasok, nem pedig íróként, így a tőlem elvárt szakmai kritikát nem tudnám nyújtani, csupán egy teljesen szubjektív olvasói véleményt.

Mik a terveid az SzJG után?

- Rengeteg ötletem van, és annyit elárulhatok, hogy a Szent Johanna gimi után is ifjúsági könyvet (könyveket) tervezek. : )

2 megjegyzés:

  1. A 8.SZJG végén nem lesz éretségi találkozó,vagy valami hasonló?

    VálaszTörlés
  2. Melyik2. Kerületi gimnáziumra alapult az SzJG?

    VálaszTörlés